“ There is indeeed a regal dignity to Vincent Boucher's recording. [...] All the colourful registrations (and echo effects) called for are captured captured with limpid clarity agains the acoustic backdrop of the vast Basilica. Boucher's playing is beguiling and entertaining - a welcome recording. ”

- Rupert Gough, Choir and Organ | Sur Louis-Claude Daquin: Les livres de Noëls, ATMA Classique

“Both musicians are extraordinarily capable; Benoit Loiselle is principal cello of Les Violons du Roy, and Vincent Boucher completed a doctoral degree in performance at McGill University, has studied organ in both Vienna and Paris, and has a full-fledged career as Vice President, Investor Services, Natcan Investment Management. He has won many awards for his performances and recordings. He sounds like a bit of a modern-day Renaissance man.”

-    Ardella Crawford, American Record Guide | Sur Vivaldi: Sonate e Concerti, ATMA Classique


10/10 « Vincent Boucher est non seulement un excellent musicien, c’est aussi un personnage dont les représentations sonores sont immédiatement convaincaintes. Ce disque est à la fois une révélation et une jubilation de l’esprit et des sens. »

-    Chirstophe Huss, Classics Today France & Le Devoir | Sur Domenico Scarlatti: Sonatas, ATMA Classique

★★★★★ « Par ses interprétations soignées à l’articulation impeccable et au choix de jeux et de tempi judicieux, Boucher sait entraîner l’auditeur dans les kyrielles d’affects qu’appelle la musique sacrée, aussi sombres ou expressifs soient-ils. » 

-    Julie Berardino, La Scena Musicale | Sur Charles Tournemire: Trinitas, ATMA Classique

“Boucher could not possibly play these 18 short works with any more vigour and variety, distilling every possible colour from the organ's 15 ranks of pipes. This appears to be his debut recording. May there be many more.”

-    John Terauds, The Toronto Star | Sur Domenico Scarlatti: Sonatas, ATMA Classique

« Sa prestation d’une maturité et d’une sensibilité exemplaires a enthousiasmé un public venu nombreux. Son style épuré, d’une grande intelligence lui a permis d’interpréter des œuvres datant d’époques très différentes avec justesse. La découverte de ce jeune talent restera un grand moment d’émotion. »

-    Sylvie Bedrossian, Le Dauphiné Libéré (France)

“A virtuoso on the organ […], his playing is flawless.”

-    John Collins, The Diapason | Sur Domenico Scarlatti: Sonatas, ATMA Classique

« Vincent Boucher déploie ici la technique et l’envergure d’un maître de l’instrument, utilisant les pleines ressources et le détail du Casavant de Lachine pour servir la pensée austère et l’étonnante modernité de Tournemire. »

« Les meilleurs moments du récital, nous les devons à Vincent Boucher, pas encore 30 ans et déjà génial comme organiste et comme musicien. Il déploya une technique vertigineuse et une imagination dans la registration. »

-    Claude Gingras, La Presse


“It is surely the flawless technique, colouristic sense and musicality of Vincent Boucher that brings these pieces to such sparkling life here.”
    
-    Christopher Dawes, Organ Canada

“This delightful and unusual Vivaldi program makes a convincing case for a practice so common it wasn’t even remarkable in Vivaldi’s time: transcribing. These transcriptions really work; you would think that the first movement of the Stabat Mater had been written for cello and organ. Both musicians are extraordinarily capable.I think you will enjoy this novel and charming program.”

-    Peter Crawford, American Record Guide

“The first volume in a planned series by fabulous young Quebec organist Vincent Boucher is a great overview of published and improvised music by Tournemire. The large Casavant Freres organ at the Eglise des Saints-Anges-Gardiens in Lachine, Que., offers just the right variety of colour, depth and parkle. The audio has generous reverberation reminiscent of a big Parisian church.”

-    John Terauds, The Toronto Star
                      
“Domenico Scarlatti’s sonatas are nicely captured by organist Vincent Boucher. In one of the sunnier of these CD releases, Vincent Boucher catches the music’s wit nicely. »

-    Elissa Poole, The Globe and Mail

“In conveying the tone-palette of Tournemire’s music, Boucher employs to full advantage the magnificent Casavant organ and acoustics of the Church of St. John the Baptist in Montreal; the sound on this recording is glorious. In the first, for Trinity Sunday, Boucher handles confidently the final recessional with its colouristic wave-like opening and its working of three themes in the introspective mood characteristic of Tournemire’s later works. Boucher captures the improvisational feel of Tournemire’s style in the second.”

-    Roger Knox, The Wholenote

“With this release, the excellent young French-Canadian organist Vincent Boucher has begun what appears to be a complete Tournemire cycle, with the music grouped very appropriately by subject matter. Boucher and ATMA are to be commended for this liturgically-themed programming approach to Tournemire’s organ repertoire. It is extremely fitting and makes for compelling listening as a program. Boucher plays with sensitivity, and the Casavant organ of Église des Saints-Anges-Gardiens in Lachine, Quebec serves the music well.” 

-    Carson Cooman, Fanfare Magazine

 «Des musiciens de chez nous qui font du très joli travail, et c’et une musique extrêmement agréable à écouter… Un disque extrêmement intéressant!»

-    Edgar Fruitier, Radio-Canada


« Two great Québécois soloists -- cellist Bernard Loiselle and organist Vincent Boucher -- team up for a satisfying selection of seven popular works adapted for organ and cello Loiselle's velvet-wrapped cello playing is an expressive and technical treat, while Boucher gets some very nice sounds out of a grand tracker organ built by Karl Wilhelm. The two performers are a beautiful match. » 

-    John Terauds, Toronto Star

“Organist Boucher is given the credit he merits for his more ambitious transcriptions of the Violin Concerto, and with the movements from the Stabat mater and the Gloria. Add to that a terrific sounding organ and superb engineering, and you’ve got a great reason to recommend this CD. Have I had a great time auditioning this CD? Mais oui!”

-    Raymond Tuttle, Fanfare Magazine

« Exécutées avec beaucoup de panache, ces 18 sonates mettent en valeur les qualités sonores de l’orgue. Pour un premier CD, c’est vraiment prometteur. 

-    Gaston Arel, Revue Mixtures

 « Du Haendel, que de bonnes choses à admirer: nous entendons une interprétation accomplie, et la fugue fut splendide.  […] un sentiment de solidité et d'assurance artistique chez l'organiste, qui jamais ne bronche […].

-    François Tousignant, Le Devoir 

“Quelques pièces pour orgue seul nous permettent de prendre la mesure du talent de Vincent Boucher. » 

-    Isabelle Picard, La Scena Musicale

« Vincent Boucher y démontre un jeu tout en clarté et en précision. Ces sonates s’avèrent très vivantes et très agréables à écouter. »

-    Michel Phaneuf, Le Canada Français


« Ces deux talentueux musiciens (Benoît Loiselle et Vincent Boucher) forment un duo de haut calibre. Vincent Boucher en fait une interprétation exemplaire, pleine de vie, de clarté et de couleur, mettant bien en valeur l'orgue Wilhelm de l'église St. Matthias de Westmount. Hautement recommandable! »

-    Robert Poliquin, Revue Mixtures

« Dans cet enregistrement, l'artiste, à partir d'une lecture sensible de l'oeuvre et d'une technique de haut calibre, réussit, par une registration sur un instrument dont les sonorités sont tout à fait éblouissantes, à nous présenter un tout qui est éblouissant. »

-    Robert Poliquin, Les amis de l'orgue